Aufsätze

Beowulf as Anti-Virgilian World Literature. Archaeology, Ekphrasis, and Epic“, Irina Dumitrescu/Eric Weiskott (Hgg.): The Shapes of Early English Poetry: Style, Form, History, Kalamazoo: De Gruyter 2019, S. 37–58.

„Material Studies“, Leah Tether/Johnny McFadyen (Hgg.), Handbook of Arthurian Romance: King Arthur’s Court in Medieval European Literature, Berlin/Boston: De Gruyter, 2017, 225–38.

„Perikles und die Heimkehr in die Vergangenheit“, Frank Günther (Hg.), Perikles, Fürst von Tyrus, Cadolzburg: ars vivendi, 2017, 259–83.

„Schriftkommunikation im Beowulf“, Friedrich-Emanuel Focken/Michael R. Ott (Hgg.), Metatexte. Erzählungen von schrifttragenden Artefakten in der alttestamentlichen und mittelalterlichen Literatur, Berlin/Boston: De Gruyter, 2016, 205–16.

„Heroic Performance: The Multiple Temporalities of Shakespeare's Robin Hoods”, Shakespeare Jahrbuch 152 (2016), 60–73.

mit Margitta Rouse, „Facing the Mirror: Ekphrasis, Vision, and Knowledge in Gavin Douglas’s Palice of Honour“, Andrew James Johnston/Ethan Knapp/Margitta Rouse (Hgg.), The Art of Vision: Ekphrasis in Medieval Literature and Culture, Columbus: Ohio State University Press, 2015, 166–184.

mit Ethan Knapp and Margitta Rouse, „Introduction: The Dynamics of Ekphrasis“, Andrew James Johnston/Ethan Knapp/Margitta Rouse (Hgg.), The Art of Vision: Ekphrasis in Medieval Literature and Culture, Columbus: Ohio State University Press, 2015, 1–17.

„Gendered Books: Reading, Space and Intimacy in Chaucer’s Troilus and Criseyde“, Andrew James Johnston/ Russell West-Pavlov/ Elisabeth Kempf (Hgg.), Love, history and emotion in Chaucer and Shakespeare: Troilus and Criseyde and Troilus and Cressida, Manchester: Manchester University Press, 2016, 172–89.

„Chaucer’s Postcolonial Renaissance“, Bulletin of the John Rylands Library Volume 91, 2 (2015), 5–20.

„Interpretation von zeitlich und kulturell entfernten Texten“, eisodos 1, 2 (2014), 3–9 [interview], www.eisodos.org.

„Postcolonial Beowulf“, Howard Chickering/Allen J. Frantzen/R.F. Yeager (Hgg.), Teaching Beowulf in the Twenty-First Century. Medieval and Renaissance Text Studies Vol. 449, Tempe, AZ: Arizona Center for Medieval and Renaissance Studies Publications 2014, 376–93.

„Marian Rewrites the Legend: The Temporality of Archaeological Remains in Richard Lester’s Robin and Marian“, Andrew James Johnston/Margitta Rouse/Philipp Hinz (Hgg.), The Medieval Motion Picture: The Politics of Adaptation, New York: Palgrave Macmillan 2014, 193–212.

(mit Margitta Rouse) „Introduction: Temporalities of Adaptation”, Andrew James Johnston/Margitta Rouse/Philipp Hinz (Hgg.), The Medieval Motion Picture: The Politics of Adaptation, New York: Palgrave Macmillan 2014, 1–18.

„Beowulf und das Problem des absoluten Anfangs: Der Gesang des scop in Heorot“, Udo Friedrich/Andreas Hammer/Christiane Witthöft (Hgg.), Anfang und Ende – Formen narrativer Zeitmodellierung in der Vormoderne, Berlin: Akademie Verlag 2014, 105–18.

„Das Wunder des Historischen: Stephen Greenblatts The Swerve“, Aufklärung: Interdisziplinäres Jahrbuch zur Erforschung des 18. Jahrhunderts und seiner Wirkungsgeschichte 25 (2013), 287–303 [2014].

„Spatializing Time: The Adventure of Multiple Temporalities in Chaucer’s Man of Law’s Tale“, Martin Baisch/Jutta Eming (Hgg.), Hybridität und Spiel. Der europäische Liebes- und Abenteuerroman von der Antike zur Frühen Neuzeit, Berlin: Akademie Verlag 2013, 163–73.

„St. Erkenwald und die Verfügbarmachung des Unverfügbaren“, Ingrid Kasten (Hg.), Paragrana. Internationale Zeitschrift für Historische Anthropologie 21,2 (2012) [= “UnVerfügbarkeit”], 60–76.

„The Exigencies of ‘Latyn Corrupt’: Linguistic Change and Historical Consciousness in Chaucer’s Man of Law’s Tale“, Claudia Lange/Beatrix Weber/Göran Wolf (Hgg.), Communicative Spaces: Variation, Contact, and Change – Papers in Honour of Ursula Schaefer, Frankfurt a. M. etc.: Peter Lang 2012, 133–46.