Aufsätze

„Archival Traces of Applied Research: Language Planning and Psychotechnics in Interwar Germany”, in: Technology and Culture(Special Issue „Listening to the Archive. Sound Data in the Humanities and Sciences”, hg. v. Carolyn Birdsall und Viktoria Tkaczyk), 2019 (im Erscheinen).

„Akustisches Gedächtnis“, in: Handbuch Sound: Geschichte – Begriffe – Ansätze, hg. v. Daniel Morat und Hansjakob Ziemer, Stuttgart: J.B. Metzler, 2018, S. 20– 24.

„Écouter en Cercle(s). Le Drame parlé et les architectes du son entre 1750 et 1830“, in: Le son du theatre, hg. v. Marie-Madeleine Mervant-Roux und Jean-Marc Larrue, Paris: CNRS Éditions, 2016, S. 91–115.

(mit Daniel Morat und Hansjakob Ziemer), „Einleitung“, in: Hör-Wissen im Wandel. Zur Wissensgeschichte des Hörens in der Moderne,hg. v. DFG-Netzwerk „Hörwissen im Wandel“, Berlin, New York: Walter de Gruyter Verlag, 2017, S. 1–19.

„Bühne Grammophon Rundfunk: Hochsprache im Wandel“, in: Hör-Wissen im Wandel. Zur Wissensgeschichte des Hörens in der Moderne,hg. v. DFG-Netzwerk „Hörwissen im Wandel“, Berlin, New York: Walter de Gruyter Verlag, 2017, S. 123–152.

„Which Cannot Be Sufficiently Described by My Pen: The Codification of Knowledge in Theater Engineering, 1480–1680”, in: The Structures of Practical Knowledge: Toward Early Modern Science,hg. v. Matteo Valleriani. Dordrecht: Springer, 2017, S. 77–114.

„L'École d'ingénierie scénique de Giulio Parigi, 1608-1680“, in: Artefact. Techniques, histoire et sciences humaines, (Special Issue: „Pre-modern history of technology“, hg. v. Lilian Hilaire-Pérez und Marie Thébaud Sorger), 2017, 4, S. 99–117.

„Whose Larynx Is It? Fields of Scholarly Competence around 1900”, in: The Two Cultures Revisited; the Sciences and the Humanities in a longue durée Perspective(Forum Section History of the Humanities, hg. v. Fabian Krämer), 2018, 3/1, S. 57–73. 

(mit Stefan Weinzierl), „Architectural Acoustics and the Trained Ear in the Arts: A Journey from 1780 to 1830“, in: The Art of Listening and its Histories: New Approaches to a History of Music Listening, 1800–Present, hg. v. Hansjakob Ziemer und Christian Thorau. Oxford: Oxford University Press, 2019, S. 231–254.

„The making of acoustics around 1800, or how to do science with words“, in: Performing knowledge, 1750–1850, hg. v. M. H. Dupree, & S. B. Franzel, Berlin [u.a.]: De Gruyter 2015, S. 27–55.

„Sound/Klang“, in: Metzler Lexikon Theatertheorie (2., aktualisierte u. erw. Aufl.), hg. v. E. Fischer-Lichte, D. Kolesch und M. Warstat, Stuttgart [u.a.]: Metzler 2014, S. 329–332.

„Listening in circles: spoken drama and the architects of sound, 1750–1830“, in: Annals of Science 71/3 (2014), S. 299–334.