Aufsätze

„Gospel of Truth – Some New Insights on the History of Valentinianism on the Basis of a New Analysis of Genre, Context and Content“, in: Nag Hammadi à 70 Ans. Qu’avons appris? Nag Hammadi at 70: What have we learned (Colloque international, Québec, Université Laval, 29–31 mai 2015), hg. v. Louis Painchaud et al., Bibliothèque Copte de Nag Hammadi. Section Études 10, Leuven u. a.: Peeters 2019, S. 69–82.

„Origen of Alexandria: The Bible and Philosophical Rationality, or: Problems of Traditional Dualisms“, in: Rationalization in Religions. Judaism, Christianity and Islam, hg. v. Yohanan Friedmann u. Christoph Markschies im Auftrag der Berlin-Brandenburgischen Akademie der Wissen-schaften und der Israel Academy of Sciences and Humanities, Berlin/Boston: De Gruyter 2019, S. 63–73 (ebenso: Einleitung, S. 1–4).

„Models of Relation between ‚Apocrypha‘ and ‚Orthodoxy‘. From Antiquity to Modern Scholarship“, in: The Other Side. Apocryphal Perspectives on Ancient Christian „Orthodoxies“, hg. v. Tobias Nicklas, Candida R. Moss, Christopher Tuckett u. Joseph Verheyden, NTOA/StUNT 117, Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht 2017, S. 13–22.

„Christian Gnosticism and Judaism in the First Decades of the Second Century“, in: Jews and Christians in the First and Second Centuries: The Interbellum 70-132 CE, hg. v. Joshua Schwartz u. Peter Tomson, CRINT 15, Leiden u. a.: Brill 2017, S. 340–354.

„Apokryphen als Zeugnisse mehrheitskirchlicher Frömmigkeit – das Beispiel des Bartholomaeus-Evangeliums“, in: The Apocryphal Gospels within the Context of Early Christian Theology, hg. v. Jens Schröter (Bibliotheca Ephemeridum Theologicarum Lovaniensium, 260), Leuven/Paris/Walpole, MA 2013, S. 333–55.

„Wie vermitteln apokryph gewordene christliche Schriften Wissen? – ein Prospekt“, in: Performanz von Wissen: Strategien der Wissensvermittlung in der Moderne, hg. v. Therese Fuhrer und Almut Barbara Renger (Bibliothek der klassischen Altertumswissenschaften N.F. 2. R., 134), Heidelberg 2012, S. 149–60.